Validity of the "Structured Inventory of Malingered Symptomatology" [SIMS] in the Assessment of Healthy Individuals and Patients with Psychiatric Disorders Outside the Forensic Context

FORTSCHRITTE DER NEUROLOGIE PSYCHIATRIE(2022)

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摘要
Zusammenfassung Ziel der Studie Untersuchung der Rate falsch-positiver SIMS-Resultate bei gesunden Kontrollprobanden und Patienten au ss erhalb eines forensischen oder rehabilitativen Kontexts. Methodik Neben dem SIMS wurden Variablen uber Fremdratings (PANSS, Hamilton-Skala, MMSE) erfasst. Zielpunkte waren die SIMS- Scores bei Gesunden und einzelnen Patientengruppen und die Zusammenhange zwischen dem SIMS-Score und weiteren Variablen. Ergebnisse Patienten mit einer Schizophrenie (n=30) oder einer Depression (n=32) erzielten im Vergleich mit gesunden Probanden (n=36) haufiger SIMS-Scores >16. Patienten mit einer amnestischen Storung (n=15) schnitten im Vergleich hierzu unauffallig ab. Bei depressiven Patienten mit einem auffalligen SIMS-Resultat zeigte sich sowohl ein signifikanter Zusammenhang mit dem Vorliegen einer weiteren psychiatrischen Diagnose als auch eine Korrelation zwischen den Summenwerten auf der Hamilton-Skala und den Werten auf 2 Subskalen des SIMS (NI, AF). Schlussfolgerung Weitere Validierungsstudien des SIMS sind erforderlich, sollte dieses Instrument auch kunftig in der klinischen Praxis angewendet werden. Die Spezifitat des SIMS weist wahrscheinlich eine Abhangigkeit vom Untersuchungskontext auf. Abstract Objective Assessment of the rate of false-positive results of the Structured Inventory of Malingered Symptomatology (SIMS) in healthy controls and authentic patients outside the forensic or rehabilitative context. Methods Beyond the SIMS scores, further variables (PANSS, Hamilton scale, MMSE) were obtained. SIMS scores of healthy individuals were compared with the SIMS scores of the different groups of patients. Additionally, correlations between the SIMS scores and other variables were investigated. Results Patients with psychotic disorders (n=30) or depressive episodes (n=32) more frequently achieved SIMS scores >16 as compared to healthy controls. In comparison, patients with amnestic disorders (n=15) had inconspicuous SIMS scores. Depressed patients with positive SIMS results were significantly more likely to be diagnosed with another psychiatric disorder and the scores of these patients on the Hamilton scale were correlated with positive results on 2 subscales of the SIMS (NI, AF). Conclusion If this instrument is to applied in clinical practice in the future, further validation of the SIMS is necessary. The specificity of the SIMS seems to be context-related.
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关键词
SIMS, Beschwerdenvalidierung, Patienten, Simulation, SIMS, symptom validation, patients, malingering
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